Loading

Saturday, June 27, 2015

رازهاي سربه مهر ”كشتي نوح” كشف ميشوند

   «24اکتبر 1962- 800 کیلومتری سواحل کوبا»


دو کشتی حامل موشکهای اتمی شوروی، به نامهای «گاگارین» و «کومیلس» Komiles به سوی جزایر کارائیب در حرکتند.
آنها به ناوهای گشتی ایالات متحده آمریکا برمی‌خورند. ناوهای آمریکا اجازه پیشروی بیشتر به آنها را نمی‌دهند.
چرا که 2روز قبل پرزیدنت کندی فرمان محاصره دریایی کوبا را صادر کرده است.
این فرمان در پی کشف پایگاههای موشکی شوروی در کوبا صادر شد.
پرفسور واندنبرگ، اولین کسی بود که از روی عکسهای هوایی، این پایگاهها را کشف کرد.
آیا تا ساعتهایی دیگر، شاهد جنگی ویرانگر خواهیم بود؟ آیا توفانی مرگبار در سراسر کره زمین برپا خواهد شد؟هنگامی که فرمان توقف کشتیهای شوروی از کرملین رسید، پرفسور واندنبرگ نفس راحتی کشید. توفان مرگبار جهانی، که می‌توانست به‌خاطر دقت او در عکسهای هوایی کوبا ایجاد شود، به‌وقوع نپیوست!
پرفسور واندنبرگ توفانی در جهان قرن بیستم، که ناشی از کارش روی عکسهای هوایی باشد را ندید. اما چند سال بعد وقتی او روی عکسهای هوایی کوههای آرارات ترکیه کار کرد، آثار یک توفان مهیب جهانی را در چند هزار سال قبل مشاهده کرد!
آن هنگام که سراسر زمین را سیل و توفان در نوردید. آنزمان که تنها بازماندگان این توفان، سرنشینان یک کشتی بودند. پیامبر خدا و یارانش، همراه با انواع موجودات زنده.



کشتی نوح – پژوهشگران
عکسهای هوایی که به دست پرفسور واندنبرگ رسیده بود، حدود 50سال قبل، یعنی در سال 1959 توسط یک خلبان گرفته شده بود.
این خلبان اهل کشور ترکیه، مأموریت داشت برای مؤسسه ژئودتیک ترکیه، از منطقه کوههای آرارات عکسهای هوایی تهیه کند.
هنگامی که عکسهای او به چاپ رسید، دست‌اندرکاران را شگفت‌زده کرد. شیئی عجیب در میان کوهها دیده می‌شد. گویا قایقی بزرگ بر سینه تپه‌ای به خاک نشسته است.



این شیئ عجیب در 20 کیلومتری کوههای آرارات قرار داشت.
این عکسها برای پژوهش به آمریکا نیز فرستاده شد.
پرفسور واندنبرگ به تحقیق علاقه‌مند بود. شاید او گمان می‌کرد بار دیگر پایگاههای موشکی را در عکسها خواهد یافت. اما وقتی او با دقت عکسها را مورد مطالعه قرار داد، با تعجب گفت:
«من هیچ شکی ندارم که شیء موجود در عکسهای هوایی، یک کشتی‌ست. من تا به‌حال در طول مدت فعالیتم، هرگز چنین پدیده عجیبی در یک عکس هوایی ندیده‌ام».
کشتی نوح – باستان شناس «ران وایت»
همان موقع یک گروه پژوهشگر آمریکایی به منطقه اعزام شد. اما بغرنجی پدیده کشف شده، بیش از آن بود که در مدتی کوتاه بتوانند اطلاعات قابل توجهی به دست آورند. بنا بر این، این شیء عجیب در هاله‌ای از ابهام باقی ماند!
در سال 1976 کسی پیدا شد که بر این ابهام پرتو نوری بیندازد. او «ران وایت» Ron Wyatt یک باستان‌شناس آمریکایی بود.
او مطمئن شد که شیء عجیب بی‌شک یک کشتی است. اما چیزی که اسرارآمیز بودن این پدیده را باز هم بیشتر کرد ابعاد آن بود. ران وایت پس از محاسبات دقیق دریافت که طول این کشتی بزرگ، بیشتر از یک زمین فوتبال می‌باشد.
معنای این حرف این بود که این کشتی متعلق به هزاران سال پیش، تقریباً به‌اندازه یک ناو جنگی قرن بیستم می‌باشد. با این تفاوت که ناوهای امروزه در اقیانوسها شناور هستند، اما این کشتی عجیب در ارتفاع 1890 متری بالای کوههای آرارات قرار داشت!
کشتی‌ای غول پیکر، که گذر هزاران بهار و زمستان، آن را در زیر لایه‌های متوالی گل و لای پنهان کرده بود. این یک مشکل جدی برای تیم ران وایت بود. چرا که موقعیت کشتی تنها از ارتفاع بالا قابل تشخیص بود. بنابر‌این در سطح زمین، امکان هر تحقیقی غیرممکن بود.

کشتی نوح – زلزله، آشکار ساز شگفتی
از طرف دیگر کشتی اسرارآمیز آن‌قدر بزرگ و سنگین بود که امکان بیرون آوردن آن غیرممکن بود. تنها یک راه برای بیرون آوردن آن وجود داشت!
معنای این حرف این بود که باید در انتظار نشست. تا کی؟ کسی نمی‌داند! اما زمان انتظار زیاد طولانی نبود!

زلزله‌ای کوههای آرارات را لرزاند.
باعث شد آن کشتی به‌طور شگفت‌آوری از اعماق زمین بیرون بیاید. به این ترتیب دیواره‌های کشتی 6 متر از محوطه اطرافش بالاتر قرار گرفت و برجسته شد.
ران وایت ادعا کرد که این کشتی، همان کشتی حضرت نوح است. کسانی که این ادعا را رد کردند، به‌زودی در برابر یک سؤال منطقی، مجبور به پس گرفتن مخالفت خود شدند! آیا در تاریخ بجز کشتی حضرت نوح، کشتی دیگری هم به ثبت رسیده است که با این عظمت، در بالای ارتفاع 1890 متری رشته کوهها، لنگر انداخته باشد؟

کشتی نوح – قرآن
«و اصنع الفلک بأعیننا و وحینا و لا تخطبنی فی‌الذین ظلموا آن هم مغرقون»
و بساز کشتی را به دیدگان ما و وحی ما و سخن مگوی با من درباره آنان که ستم کردند، همانا ایشان غرق شدگان هستند (سوره هود- آیه 37)
«فانجینه و اصحب السفینه و جعلنها ءایهً للعلمین»
پس رهانیدیم او و اهل کشتی را و قراردادیمش آیتی برای جهانیان (سوره عنکبوت- آیه 15)
«و لقد ترکنها ءایة فهل من مذکر»
و همانا گذاردیم آنان را آیتی پس آیا هست یادآورنده‌ای (سوره قمر- آیه 15)

کشتی نوح- کتب آسمانی دیگر
ما شاهد بقایای کشتی افسانه‌ای حضرت نوح هستیم. همان که در کتابهای مقدس از آن سخن گفته شده است! برای نمونه در کتاب مقدس آمده است، کشتی نوح روی کوه آرارات به زمین نشست. آن هنگام تنها نجات یافتگان سراسر زمین، کسانی بودند که سوار کشتی نوح شدند.
کشتی نوح- زمین شناسی
از طرف دیگر بررسیهای زمین‌شناسی در نقاط مختلف دنیا، نابود شدن و مرگهای دسته جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه‌ای غیرمنتظره نشان می‌دهد. برخی از این حوادث با زمان توفان نوح همخوانی دارد.
در بسیاری از نقاط، وجود فسیلهای حیوانات مناطق گرمسیر در کنار فسیل حیوانات مناطق سردسیر، تاییدی بر این حادثه است. درهم‌آمیختگی‌ای شگفت که مرگی آنی و دلخراش را روایت می‌کند.

کشتی نوح - شواهد تاریخی
یکسان بودن نوشته‌ها و نقل قولهای تاریخی، نشان می‌دهد که آنها در رابطه با وجود کشتی نوح در کوههای آرارات، هم نظر هستند. برای نمونه مورخان از 2000سال پیش نقل کرده‌اند که مسافران کنجکاو بسیاری برای بازدید این کشتی، به کوههای آرارات می‌آمدند.
همچنین در تاریخ آمده است که حدود 800سال قبل از میلاد، آشوریان وارد این کشتی شدند.
وقتی دیگر شکی باقی نماند که این همان کشتی نوح است، این موضوع به سرعت مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. از همین رو دولت ترکیه در 21ژوئن 1987 این محل را به‌عنوان «پارک ملی کشتی نوح» اعلام کرد.

کشتی نوح- ابعاد و فناوری
از روی عکس هوایی، محل استقرار و خود کشتی را به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
ابعاد کشتی و فناوری به‌کار رفته در آن، دانشمندان را شگفت‌زده کرده است. چرا که این ابعاد و فناوری، هیچ تناسبی با سطح دانش و فناوری چند هزار سال پیش ندارد.
در کتاب مقدس، طول کشتی نوح 300 ذراع یاد شده است. در مصر زمان حضرت موسی، هر ذراع برابر با 52 و 7 دهم متر بوده است. (m7/52) با محاسبة این عدد، طول کشتی نوح در کتاب مقدس 158 متر و 46 سانت آمده است.
هنگامی که 2 تیم کارشناس به‌طور جداگانه و در دو زمان مختلف، کشتی پیدا شده را اندازه‌گیری کردند، رقم به دست آمده همه را به شگفتی واداشت. رقم به‌دست آمده هر 2 تیم، دقیقاً همان بود که در کتاب مقدس آمده بود! 158 متر و 46 سانتی‌متر!
بر اساس تحقیقات دانشمندان، وزن تقریبی این کشتی 32هزار تن می‌باشد.
 
494 اتوبوس 2 طبقه را می‌شود در این کشتی جای داد.
کشتی نوح- کاربرد فلزات
همچنین با آزمایش دانشمندان، وجود قطعات آهن در فواصل منظم در ساختار کشتی پیدا شد.
به وسیله دستگاههای فلزیاب، اسکلت آهنی کشتی کشف شد. با نوارهای کشیده شده بر سطح کشتی، این اسکلت را علامت‌گذاری کردند. دانشمندان همچنین گره‌های آهنی محکمی را یافتند که در 5400 نقطه کشتی به‌کار رفته‌اند. تصاویری که نشان می‌دهند 72تیر فلزی اصلی در هر طرف کشتی به کار رفته است. وجود اتاقها و فضاهای کوچک و بزرگ در طبقات مختلف، تأیید شدند.




جو روزتا- معاون مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آمریکا:
این دیاگرام به ما می‌گوید که در این‌جا یک شیئ ساخت بشر هست، نظمی که در این‌جا دیده می‌شود نمی‌تواند طبیعی باشد، این فقط می‌تواند ساخت بشر باشد.
ران وایت و سایر دانشمندان می‌گویند استفاده گسترده از انواع فلزات در این کشتی، خارج از تصور ماست.

دیوید فاسولد- باستان‌شناس:
ما در هر بیست یا سی اینچ، بقایای یک میخ آهنی یا اتصال آهنی را پیدا کردیم. این اتصال آهنی توسط اره الماس نصف شده و در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس توسط میکروسکوپهای الکترونیک اسکن شد. بله! این اتصال آهنی توسط انسان ساخته شده است.
در یکی از آزمایشات رادار اسکن معلوم شد که جنس بدنه کشتی از سه لایه چوب به هم چسبیده تشکیل شده است. این سه لایه با مواد محکم چسبنده، بهم چسبیده بودند.




این‌جا قسمت انتهایی کشتی است. در بدنه کشتی 4 برجستگی دیده می‌شود که بشکل منظمی قرار گرفته‌اند. این برجستگیها محل تیرهای نگهدارنده عرشه بوده‌اند، که به‌طور افقی قرار داشتند.
همچنین در این قسمت 5 شیئ را در یک ردیف در کنار دیواره کشتی می‌بینیم. اندازه آنها از یکدیگر مساوی است. به‌نظر می‌آید آنها پایه تیرهای حامل عرشه بوده باشند.

کشتی نوح- آلیاژهای پیشرفته
در سال 1991 یک کشف جدید از کشتی نوح، دانشمندان را باز هم حیرت‌زده‌تر کرد. یک میخ پرچ فسیل شده در بقایای کشتی که از آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم بود، محاسبات آنان را برهم زد.
در آزمایشگاه یک نتیجه باور نکردنی به‌دست آمد، آلیاژ به‌کار رفته در کشتی، از 8 درصد آلومینیم و ۱.۳ درصد تیتانیوم و ۳.۸ درصد منیزیم. ساخته شده است.
دائرة المعارف بریتانیکا می‌گوید: به‌خاطر فعالیت بالای شیمیایی آلومینیم، این فلز نمی‌تواند به‌صورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد. این درصد فلزات به‌کار رفته بی‌هیچ شکی ثابت می‌کند که اینها ساخت بشر بوده‌اند. آن هم با یک تکنیک بسیار بالا که برای اولین بار انسان تنها در قرن نوزدهم توانست آنها را تولید کند و حال آن که تخمین می‌زنند حضرت نوح 6هزار سال پیش می‌زیسته است.
سوال این‌جاست که چطور نوح پیامبر، چند هزار سال قبل از تولید آلومینیوم و تیتانیوم، توانست از آنها در کشتی خود، استفاده کند؟!

کشتی نوح - لنگر
این بار پژوهشگران لنگرهای کشتی را هم پیدا کردند. لنگر کشتی‌های آن دوران که «دراگ» نامیده می‌شدند، اجسام مثلث شکل سنگی بودند. آنها به علت وزن زیاد به پهلو گرفتن کشتی کمک می‌کردند. در تپه‌های اطراف، 6 عدد از لنگرهای کشتی نوح پیدا شد. هر چند گذر چند هزارسال اثری از طنابهای آنها باقی نگذاشته، اما سوراخ وصل طنابها، کماکان روی این لنگرها باقی مانده است. همچنین بعد از بررسی مشخص شد تصاویر صلیب کنده‌کاری شده روی آنها، مربوط به مسیحیانی‌ست که بعدها به این منطقه آمده بودند. آنان به احترام حضرت نوح، این صلیبها را بر لنگرهای کشتی، کنده بودند.



کشتی نوح- حیوانات
این یک سؤال جدی بود که آیا واقعاً حضرت نوح توانست انواع حیوانات را به این کشتی بیاورد؟
با پیدا شدن فسیل فضولات انواع حیوانات در اطراف کشتی، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که حضرت نوح این کار را کرده است. با استفاده از دستگاه رادار، ران وایت یک سوراخ عمیق در دیوار کشتی پیدا کرد. با استفاده از تکنیک میکرو او توانست به داخل کشتی دسترسی پیدا کند و توانست با ابزار مخصوص چند قطعه را از کشتی بیرون بیاورد. مانند فسیل فضله حیوانات.

کشتی نوح- باستان شناسان مکان یابی
دیوید فاسولد- باستان‌شناس:
سالها به ما گفته شده که کشتی نوح بالای کوه آرارات هست و این حرفی‌ست که در کتاب مقدس آمده است. البته کتاب مقدس این حرف را نزده، بلکه در آن آمده است که کشتی نوح در بالای کوههای آرارات فرود آمد.
بر اساس پژوهش دانشمندان، معلوم شد همان‌طور که در کتاب مقدس آمده، کشتی ابتدا در بالای کوه قرار داشته، اما بر اثر رانش زمین به پایین سر خورده است.
دیوید فاسولد هم معتقد است که کشتی نوح در این‌جا دفن شده. تیم دیوید فاسولد این منطقه را جستجو کردند و آثاری از آهن یافتند.

کشتی نوح- روایات تاریخی و محل فرود کشتی
در روایات و کتب مقدس آمده است که حضرت نوح قبل از فروکش کردن آب، کلاغی را بیرون می‌فرستند. هنگامی که کلاغ خسته به کشتی بازگشت، نوح پیامبر فهمید که هنوز خشکی در نزدیکی نیست. اما بار دوم پرنده‌ای را فرستاد که بازنگشت. این به‌معنای وقت لنگر انداختن بود.
درست در 2 کیلومتری شرق محلی که کشتی هم‌اکنون قرار دارد، دهکده‌ای وجود دارد به‌نام «کارگا کونماز». نام این دهکده را این‌طور ترجمه کرده‌اند: «کلاغ نمی‌نشیند».
وقتی در سال 2000 یک باستان شناس قطعه سنگهایی را در نزدیکی کشتی پیدا کرد، حقیقت روایت فرستادن پرندگان توسط نوح پیامبر، قطعی‌تر شد. در یک سمت این قطعه، تصویر مردی حک شده که در حال کوبیدن یک میخ با چکش است. مانند نوح در حال ساختن کشتی می‌باشد. در سمت دیگر تصویر مردی است که دارد، پرنده‌ها را به پرواز در می‌آورد.
در کتاب مقدس آمده است کشتی نوح در نزدیکی روستایی به‌نام «نصیر» بر زمین نشست. هم‌اکنون در نزدیکی کشتی یافت شده، روستایی قرار دارد که نام قدیم آن «ناصر» بوده است.
همچنین در نزدیکی محل کشتی، روستای «قازان» می‌باشد. محلی که حضرت نوح، بعد از لنگر انداختن خانه ساخت. آثار خانه حضرت نوح در این روستا است.
این‌جا سنگی‌ست، که چندهزار سال آرام و صبور، در همین مکان ایستاده است. شاید صبوری‌اش نشان از مزار کسی است که با صبری طولانی، عمر دراز خود را وقف ساختن این کشتی عظیم کرد. آری، این‌جا مزار حضرت نوح است. روی سنگ، تصویر هشت نفر و یک قایق بر روی موج کشیده شده است. دومین نفر بزرگ سمت راست به‌دقت بطرف پایین نگاه می‌کند. به گفته کارشناسان این نشان می‌دهد که این علامت، احترام به مزار نوح است.

کشتی نوح- آینده
می‌گویند حضرت نوح سالهای بسیار درازی را صرف ساختن این کشتی عظیم کرد. اکنون هم رسیدن به داخلی‌ترین نقاط این کشتی، نیاز به صرف سالهای درازی دارد. چرا که گذر هزاران سال، بیشتر اجزای کشتی را تبدیل به فسیلهای سنگی کرده است. این موضوع مانعی جدی برای ورود بیشتر به داخل کشتی شده است. اما تلاشها کماکان ادامه دارد و باید دید پژوهشگران چه زمانی می‌توانند تمامی زوایای ناگفته کشتی حضرت نوح را بازگو کنند.

No comments:

Post a Comment